maandag 21 mei 2012

Pannenkoeken huis

Om nog beter te kunnen oefenen met goud zoeken heb ik rivierzand nodig. Hierin zit alles wat ik straks in Zwitserland ook tegen kan komen. Natuurlijk moest ik van mezelf Rijn zand hebben. Na de koffie heb ik een schep en een bak in de auto gegooid, Siem op de achterbank gezet en de tom tom ingesteld op Culemborg. Culemborg ligt vlakbij een mooie scherpe bocht van de Rijn. Leek mij een perfecte plek om wat zand te gaan halen. Aangezien het Rijn zand is is er zelfs een hele kleine kans dat er goud stofjes in zitten.

De reis naar Culemborg was gezellig Siem had het hoogste woord en zat alles op te noemen wat hij buiten zag. Een boom, huisjes, paal met touwtjes, een boom, treinen, auto's, bomen, nog meer palen met touwtjes, een hijskraan enz enz. Super gezellig en bijna een half uur lang :-). Een kleine 20 minuten laten kwamen we op de plaats van bestemming aan.

Ik kon parkeren bij een pannenkoeken huis, de weg konden we verder volgen en kwam bij een veerpond uit. Veel beter dan dit kon gewoon niet. Vol goede moed zijn Siem en ik opzoek gegaan naar een plek om bij het water te kunnen komen. Ziet er prima uit toch?

Niet dus!  Overal was de waterkant vol gestort met asvaalt. Prima oplossing om erosie tegen te gaan maar als je wat mini erosie wil veroorzaken.

Gelukkig was er nog het pannenkoeken huis.

Voor mij een pannenkoek met spek en voor Siem een met snoepjes. Ik verwachten een pannenkoek met van die disco spikkels die je normaal op je ijsje doet. Nee deze had een complete snoep trommel aan snoep erop liggen. 3 aardbijen veters, 2 ronde rode suiker dingen, 2 banaantjes en een gummi ding. Alles mooi neer gelegd als een gezichtje. Siem wist niet wat hij zag maar wist wel dat hij dat wel zou lusten.
Als extra bonus mocht hij ook nog een speeltje uitkiezen. Genoeg snoep en wat te doen voor onder weg naar onze volgende bestemming.



Spijk nabij Duitsland zo'n anderhalf uur rijden vanaf het pannenkoeken huis.......




Eindelijk Rijn water met zand, grind en klei. Precies wat ik zocht. Bakje vol en nog even spelen met Siem.


Oefen zand kan ik bij deze afvinken van de TO-DO-LIST.

3 opmerkingen:

  1. en nu hopen op een goeie vangst! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit is pas een leuk verslag van wat een mens bezielt.............
    Goud zoeken en dan ontdekken dat het echte goud in een klein ventje zit wat gelukkig is met disco spikkels.
    Goudpannen is een leuke bezigheid, doen wij ook vaak in Zweden maar...................... het is geluk om goud te vinden maar de mensen waarmee je samenleeft kunnen het beste goud zijn dat je al gevonden hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zeg. Op je Blog terechtgekomen omdat ik met zelfde idee speelde.

    Super

    BeantwoordenVerwijderen