maandag 21 mei 2012

Oefen materiaal.

Zodra het moment daar gaat zijn en ik op een plek ben waar goud in de modder zit wil ik heel graag de vaardigheid hebben om het uit de modder te kunnen vissen. Om dit te oefenen heb ik een oefen plan bedacht.

Vanmorgen ben ik begonnen met het smelten van een oud lood-tin rolletje. Het smelten heb ik boven een klein bakje water gedaan hierdoor zijn het erg mooie lood-tin klompjes geworden. Ideaal oefen materiaal.
Ik kon natuurlijk niet wachten om het uit te proberen dus ik heb wat zand uit de zandbak van mijn zoontje Siem gepakt. Hierin 5 hele kleine lood-tin klompjes verstopt. Met een bakje uit de keuken ben ik daarna het zand en steentjes weg gaan pannen. na een paar minuutjes spoelen had ik alleen nog de 5 stukjes lood-tin in mijn bakje liggen.



De lood-tin klompjes hierboven zijn vrij groot. De stukjes die ik gebruikt heb om te testen waren een fractie van de grote. Maar wat zou het cool zijn als ik 1 klompje echt goud van deze grote zou vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten