dinsdag 3 juli 2012

Zeef

Afijn een zeef dus.

Ik ben naar de bouwmarkt gegaan om daar een gaas te halen voor mijn zeef.

Daar liep ik tegen een erg mooi stukje strek metaal. 
De gaatjes zijn ongeveer 3 bij 1,5 mm. Fijn genoeg om er een zeef van te maken.

Verder had ik nog wat houten balken over van een ander project.
Balk op maat gezaagd en daarna in de lengte doorgezaagd.

De 8 stukjes hout vormen nu bij elkaar 2 vierkanten die ik vervolgens met het strek metaal er tussen op elkaar zijn geschroefd.

Ta daaa

Een zeef.



Nu is het al een tijdje geleden dat ik de zeef gemaakt heb. ( ik loop wat achter met mijn blog druk druk druk ) Ondertussen ben ik er achter dat de zeef aan de grote kant is. Of de bak waar ik de zeef in gebruik is te klein. Ik denk dat het dus uit eindelijk een grotere opvang bak moet gaan worden.

1 opmerking:

  1. Hi Frits, leuke blog !! Ben nu wel benieuws hoe het is afgelopen :)
    groeten,

    Jorn jorn@bnn.nl

    BeantwoordenVerwijderen