dinsdag 3 juli 2012

Zeef klaar Goudpan binnen.

Nu zou je toch denken dat ik zo op reis kan......

Nope niet dus.

Na een behoorlijke emmer gezeefd te hebben ben ik aan het pannen gegaan.
Het pannen gaat me redelijk goed af. Nog rustgevend ook. Maar helaas gaat dit project niet over het vinden van mijn innerlijke rust maar om het zoeken van goud...

Zoals ik al een keer eerder gezegd heb, als je veel goud wil vinden moet je heel heel heel veel grond zeven, spoelen "sorteren" en pannen. Nu is heel veel grond pannen geen efficiƫnte mannier dus heb ik er iets voor gemaakt.


Mijn mini sluis doos. Is ie niet leuk en vooral klein. De doorvoer breedten is 8cm en hij is 40 cm lang.
Op de bodem ligt een stukje wit stof met daar op een strookje strek metaal. Ik schep er materiaal in met een lepel. Het klink als geen vooruitgang vergeleken met direct zand in de goudpan. Niet dus na een half uurtje zand door de sluis spoelen is dit het resultaat.


Als je goed kijkt zie je in elk ribbeltje aan de bovenkant een beetje zwarte korreltjes zitten.
Die zwarte korrels zijn ijzer helaas geen goud dus. Maar ijzer is voor mij op dit moment prima.

Het mini sluisje heb ik snel tussendoor gemaakt om te kijken hoe het werkt. Sluis 2.0 is al in de maak en vanuit het 2.0 ontwerp wil ik de grote sluis gaan maken die dan uiteindelijk zijn vuurdoop krijgt in Zwitserland.

Al het ijzer ben ik nu maar aan het verzamelen in een potje wanner je met een magneet tegen de buitenkant aan drukt krijg je een soort van half pluizig bolletje. Wat is ijzer en magnetisme toch cool.


Onder in het hoekje zit dus een beetje ijzer.
Dit is een redelijk oude foto. Op dit moment zit er behoorlijk wat meer ijzer in. Ik zal hier binnen kort wat foto's van posten.

4 opmerkingen:

  1. Hah wat grappig, ik moet gelijk aan Dagobert Duck en Govert Goudglans denken haha. Succes, ik hoop voor je dat je wat 'vangt' dat zou toch wel super zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk om te dagdromen wat je allemaal zou kunnen doen als je veel goud vangt............
    Maar het lijkt me in ieder geval heel leuk om hier mee bezig te zijn en een geweldig avontuur voor jullie zoon. Succes. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe werkt het?
    en Ik vind het een cool ding en mooi gemaakt .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zijn jullie nog actief met het zoeken ??

    BeantwoordenVerwijderen